پیام امتنانیۀ
احمدشاه سرخابی رییس شورای اروپایی نهضت فراگیر احمدشاه سرخابی رییس شورای اروپایی نهضت فراگیر

به نماینده گی از شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و شخص خود از پیامهای رفیقانه و صمیمانۀ کمیتۀ اجراییه مجلس موسسان نهضت. ف. د. ت. ا و در راس رفیق ارجمند شیر محمد بزرگر و سایر احزاب، سازمانها، حلقات و شخصیتهای ملی و مترقی داخل کشور عزیز مان افغانستان و کشور های دیگر به مناسبت انتخاب من به حیث رییس شورای اروپایی نهضت ف. د. ت. ا قلبا اظهار امتنان مینمایم.

رفقا و دوستان عزیز،

افغانستان میهن محبوب ما مرحلۀ دشواری از حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سپری مینماید. بحران سر تا پای جامعۀ ما را فرا گرفته است. جنگ نه تنها کاهش نه یافته بلکه دامنه های آن تا دروازه های کابل رسیده است. فقر، بیکاری، مرض بیداد میکنند. وضعیت بد امنیتی و فقدان مدیریت سالم  ِخدمتگزار مردم زمینه های مساعدی برای تولید و ترافیک مواد مخدر، فساد اداری، قانون شکنی، تجاوز به زنده گی و ناموس مردم را به وجود آورده است.

تروریزم که مراکز و پایگاههای اصلی آن در خارج مرز های افغانستان قرار دارد، وسیلۀ فشار و تهدید حلقات تروریستی و شبکه های آدمکش و وحشی به کشور های که سیاست ضد مصالح و منافع افغانستان را تعقیب مینمایند، تبدیل شده که اگر تدابیر عاجل ملی و متحدانه اتخاذ نه شود، خطر آن میرود که افغانستان بار دیگر به کام بنیادگرایی قرون وسطایی سقوط نماید. بنا در شرایط دشوار و بحرانی میهن وظیفۀ تاخیر ناپذیر نیرو های ملی، مترقی و دموکرات  است که به خاطر نجات میهن، استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، توسعه و انکشاف اقتصادی، اجتماعی، تامین دموکراسی و ترقی اجتماعی افغانستان زمینه های تفاهم، همیاری و همبسته گی را هر چه بیشتر و وسیعتر ایجاد نماییم. نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بر بنیاد اصول، دیدگاهها و پروگرام برنامه وی خویش همیشه حاضر بوده و است تا در چوکات اصول و بر اساس دفاع از منافع برحق مردم افغانستان بدون خود محوری در راه اتحاد و وحدت با سایر نیرو های ملی، مترقی و دموکرات وظیفۀ ملی و وطنی خویش را در این مرحلۀ حساس و تاریخی صادقانه انجام دهد.

با اغتنام از فرصت از تمام احزاب، سازمانها، حلقات و شخصیتهای ملی، وطندوست و دادخواه بار دیگر اظهار سپاسگزاری مینمایم.

به امید همیاریی همکاری و همبسته گی نیرو های ملی، مترقی و دموکرات.

 

با عرض حرمت

احمد شاه سرخابی رییس شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکرسی و ترقی افغانستان

 

14 سپتامبر 2008


September 14th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها